Hi all,
for a planned circumnav (starting in the med in early 2022) I am considering a Bavaria cruiser 51, from charter with no VAT paid,
looking for the newer model (twin rudders). I have two questions:
1. Since when does Bavaria offer flexi-bulkhead ? I want to create a big forward cabin without destructive woodwork (assuming, that I will get the usual 5-cabin version). Has anybody here used that system and can post some practical experiences?
2. The rotary motor used as the autopilot is a bit unusual. May that be replaced with a linear drive as a backup?
3. Any problems to rig a cutter stay for a solent rig configuration?
Regards,
-Richard (from Australia)
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hallo zusammen,
bin für eine geplante Weltumsegelung (ab Mittelmeer) auf der Suche nach einer Bavaria Cruiser 51, ggf. aus Charter ohne MWSt, für Frühjahr 2022 (Baujahr angepeilt 2012 bis 2016) und hätte da gern mal ein paar Fragen:
1. Ab wann bietet Bavaria flexi-bulkhead für die Bugkabine an? Ich würde gerne die Trennwand herausnehmen um eine große Bugkabine zu gestalten, ohne zur Säge greifen zu müssen. Hat das mal jemand gemacht und kann hier Erfahrungen posten ?
2. Der bei neueren Modellen verbaute Autopilot ist ein einfacher Rotationsmotor. Wie kritisch ist selbiger und kann man ggf. eine normale Schubstange als Backup anbauen?
3. Irgendwelche Probleme ein Kutterstag nachzurüsten ?
Seglerische Grüße,
-Richard (Australien)